Organisatie evenementen toertjes 2020

Evenementen aankondigen, bezoeken en er verslag van doen.
Present, visit and talk about Kreidler events.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
emilio
circuit rijder
Berichten: 3016
Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
Locatie: Paramaribo
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 16 keren

Re: Organisatie evenementen toertjes 2020

#26 Bericht door emilio » 11 jan 2020, 19:25

En als ik nog een ritje organiseer dan alleen maar blerpijpen en geen kreidlers met triboron.... zo..om maar eens een knuppel in het hoenderhok te gooien!

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9743
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 813 keren
Ontvangen waarderingen: 413 keren
Contacteer:

Re: Organisatie evenementen toertjes 2020

#27 Bericht door Maarten » 11 jan 2020, 20:08

emilio schreef: 11 jan 2020, 19:25 En als ik nog een ritje organiseer dan alleen maar blerpijpen en geen kreidlers met triboron.... zo..om maar eens een knuppel in het hoenderhok te gooien!
Deze topic is al levendig genoeg, daarvoor hoefde je geen knuppel in het hoenderhok te gooien Johan. :D

Ik kan me voorstellen dat tijdens de circuit races, die je organiseert en waar je aan mee doet, dat iedereen dan met blerpijpen rijdt en lekker scheutig met de tweetaktolie is zodat de boel heel blijft. De coureurs en toeschouwers zouden ook niet anders willen, dat hoort er bij.
Bij een snelle rit met de Kreidler motorfietsjes, waarbij ook de snelweg gepakt wordt kan ik het me ook nog voorstellen.
Echter, bij de bloembollenrit waarbij een grote groep brommers met Pasen door de natuur rijdt (vaak langzaam over de drukke weggetjes) en langs de bloemen, waar op dat moment dan ook veel fietsers en wandelaars op af komen, zou het wel beter zijn voor het imago en voor de medemensen om met een stille en "schone" brommer te rijden. Ik vind dat de organisatie dat in zo'n geval best mag vragen aan de deelnemers.

Ik moest wel lachen bij de Kouwe Klauwe rit met de Puchjes, de organisatie had opgeroepen om te rijden met schone brandstof, we kregen gratis een volle tank. Natuurlijk waren er types bij die expres lekker hadden gesmeerd met extra olie en reden met open pijpen, grote slagen in de wielen en maling hadden aan alles.

Gebruikersavatar
hermanngas
Berichten: 4101
Lid geworden op: 08 jan 2010, 17:08
Locatie: Dronten
Gegeven waarderingen: 228 keren
Ontvangen waarderingen: 229 keren

Re: Organisatie evenementen toertjes 2020

#28 Bericht door hermanngas » 11 jan 2020, 20:22

emilio schreef: 11 jan 2020, 19:25 En als ik nog een ritje organiseer dan alleen maar blerpijpen en geen kreidlers met triboron.... zo..om maar eens een knuppel in het hoenderhok te gooien!
Die knuppel hoeft ook niet per se door het raam van het nachtverblijf gegooid te worden!

Gebruikersavatar
arno meijer
Berichten: 579
Lid geworden op: 07 aug 2010, 23:28
Locatie: amersfoort
Gegeven waarderingen: 28 keren
Ontvangen waarderingen: 5 keren

Re: Organisatie evenementen toertjes 2020

#29 Bericht door arno meijer » 11 jan 2020, 20:40

emilio schreef: 11 jan 2020, 19:25 En als ik nog een ritje organiseer dan alleen maar blerpijpen en geen kreidlers met triboron.... zo..om maar eens een knuppel in het hoenderhok te gooien!

dan ben ik van de partij ...lekker bleren

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10471
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 237 keren
Ontvangen waarderingen: 223 keren

Re: Organisatie evenementen toertjes 2020

#30 Bericht door nozems » 11 jan 2020, 21:41

Of we trekken een dikke jas aan en gaan met windkracht 6 lekker de polder in! Ik heb me weer heerlijk uitgeleefd op de mooie dijken! Wel zonder blerpijp dat dan weer wel, maar had er niet minder lol om. Het voordeel is ik heb geen eco-extremisten gezien ook geen dicht geknepen neusjes of meewarige blikken voor wie je niets meer bent dan overlast.
Bijlagen
2811A675-57A8-47A3-B153-B7276736A94B.png
2811A675-57A8-47A3-B153-B7276736A94B.png (143.78 KiB) 2255 keer bekeken
3AF92229-CD30-435C-9C39-50C4D9AF1BF1.jpeg
3AF92229-CD30-435C-9C39-50C4D9AF1BF1.jpeg (356.62 KiB) 2255 keer bekeken

hermanp
Berichten: 6983
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 107 keren

Re: Organisatie evenementen toertjes 2020

#31 Bericht door hermanp » 11 jan 2020, 22:45

RuudvanWijk schreef: 11 jan 2020, 17:03 Goed initiatief Henk. Een "overdenkertje" voor iedere 2 takt berijder en zeker voor organisatoren om "niet dwingend" naar te verwijzen. Rijd zelf met de eitank en buffel op triboron. Niet omdat het moet, maar omdat het kan en misschien inderdaad zou moeten als we willen blijven rijden. En de meer kosten met onze kilometers ? Verwaarloosbaar. En mensen die zeggen dat het te duur wordt omdat ze dagelijks met een tweetakt rijden zouden zich helemaal iets moeten gaan afvragen !!! Is dat nog verantwoord ? En blijven verwijzen naar andere vervuilers daar zal het milieu ook niet beter van worden. Er zijn mensen die gooien allerlei troep op straat. Moet ik dat dan ook doen ?
Groet,
Ruud
Is wel eens serieus onderzocht hoe vervuilend een tweetakt is? En hoe 'schoon' een tweetakt kan zijn, of is, met Triboron of ecomaxx of iets vergelijkbaars? Is het aantoonbaar schoner, waarom dan niet alle voertuigen verplichten deze brandstoffen te gebruiken? Als je met de brommer een lange rit maakt, neem je dan een paar jerrycans ecomaxx of een liter Triboron mee? Als mijn Kreidler de normaal verkrijgbare benzine omzet in een kwalijke damp waardoor bijkans half Nederland stikt, waarom wordt dat dan nog verkocht? Indien aangetoond schoner, waarom dan niet de alternatieve brandstoffen subsidiëren en de reguliere brandstoffen (nog) duurder maken? Als ik overstap op de 'betere en schonere' brandstoffen, wat gebeurt er dan met mijn brandstofverbruik? Als die gelijk blijft, gaan mijn brandstofkosten met +/- 100% omhoog.
Er zijn al tweetaktbromfietsen die voldoen aan de huidige euro-4 norm. Moeten die ook op Triboron omdat ze zo vervuilend zijn? :shock: #-o

Eifelyeti
Eifeltour Rijder
Berichten: 9266
Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
Locatie: Nirvana
Gegeven waarderingen: 923 keren
Ontvangen waarderingen: 765 keren

Re: Organisatie evenementen toertjes 2020

#32 Bericht door Eifelyeti » 12 jan 2020, 11:37

Hallo,

ich kann euch mal berichten, was sich in Deutschland wegen den den 2 taktern tut: nicht viel....

Das einzige was ich festgestellt habe ist, dass die 2 takt Öle weniger qualmen dürfen. Das ist mit den sogenannten "Freigaben geregelt".

Seit 2017 gibt es auch nur noch 4 Takt Scooter zu kaufen und neu dürfen 2 takter Scooter nicht mehr verkauft werden. und die 125er Klasse von 16- 18 Jahren fahren fast alle nur noch 4 takter.

In Deutschland sind sie mit Mopeds nicht so traditionsbewusst wie in den Niederlanden. Auch ist eure "Brommfietsszene" um ein vielfaches höher als bei uns.

Schon 2010 wollten unsere Grünen alle 2 takter verbieten durch Städte zu fahern und danach alle verbieten
Siehe Text: https://www.spiegel.de/auto/aktuell/bun ... 18217.html

Wenn einer nicht kompromissbereit ist, dann ist es die Partei der Grünen.
Darum nutzt auch Eco-Maxx nichts oder Triburon. Die wollen die Mopeds weg haben und dabei bleiben die auch.

Das wir was verändern müssen, das ist für mich klar und die nächste Generation hat ein Recht auf ein gutes Klima, aber ohne USA, Indien und China wird das definitiv nichts.

Da verändern so kleine Länder wie NL oder D garnichts... garnichts, leider :(

PS: Mobiltelefon und X-Box und Party machen ist eh wichtiger für die deutsche Jugend als Brommer fahren. Viele machen auch nicht den Führerschein für Auto.
Die Wertigkeit dreht sich....


Mijn laatste tour was 2019 met 358km. Wie wil je dat dan met het eco-maxx doen? Kk weet ja dat iederen van de nederlanders een trekhaken ;) en een aanhanger heft voor het auto, ma dat wil ik niet aan mijn brommer hebben ;)

Gebruikersavatar
Andy
Berichten: 10275
Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
Locatie: heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 332 keren

Re: Organisatie evenementen toertjes 2020

#33 Bericht door Andy » 12 jan 2020, 12:17

emilio schreef: 11 jan 2020, 19:25 En als ik nog een ritje organiseer dan alleen maar blerpijpen en geen kreidlers met triboron.... zo..om maar eens een knuppel in het hoenderhok te gooien!
Lekker knallen met de kreidler, I'am in...

Andy,

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10800
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 186 keren
Ontvangen waarderingen: 567 keren

Re: Organisatie evenementen toertjes 2020

#34 Bericht door Henk 3bakvoet » 15 jan 2020, 12:18

Lekker knallen
Dat deden de vuurwerk hobbyisten ook op oudejaarsavond, helaas voor deze mensen waren er wat elementen in onze samenleving die hun hobby voorgoed de nek om hebben gedraaid.

Einde hobby.

SwiffMeister
Berichten: 548
Lid geworden op: 15 apr 2006, 19:14
Gegeven waarderingen: 6 keren
Ontvangen waarderingen: 7 keren

Re: Organisatie evenementen toertjes 2020

#35 Bericht door SwiffMeister » 15 jan 2020, 17:45

hermanp schreef: Als je met de brommer een lange rit maakt, neem je dan een paar jerrycans ecomaxx of een liter Triboron mee?
1 liter Triboron? Das wel heel veel om voor een dag mee te nemen. Het wordt niet voor niets in flessen van een halve liter verkocht.
Ik reed vorige zomer tijdens de carbagerun van Tilburg via Groningen naar Gdansk in Polen. Ongeveer 1600km. Dat kostte net wat minder dan 1 liter Triboron.

Gebruikersavatar
Andy
Berichten: 10275
Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
Locatie: heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 332 keren

Re: Organisatie evenementen toertjes 2020

#36 Bericht door Andy » 15 jan 2020, 17:53

Henk 3bakvoet schreef: 15 jan 2020, 12:18
Lekker knallen
Dat deden de vuurwerk hobbyisten ook op oudejaarsavond, helaas voor deze mensen waren er wat elementen in onze samenleving die hun hobby voorgoed de nek om hebben gedraaid.

Einde hobby.
We houden ons netjes aan de verkeerswet Henk...

Vuurwerk mogen ze van mij afschaffen, vooral het knalwerk. Van mooie pijlen kan ik van genieten. Stadscentrum vuurwerkvrij graag

Andy,

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10471
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 237 keren
Ontvangen waarderingen: 223 keren

Re: Organisatie evenementen toertjes 2020

#37 Bericht door nozems » 16 jan 2020, 10:13

Henk heeft wel een punt. Na drie koningen werden op diverse strandjes de oude kerstbomen op een hoop gegooid en in brand gestoken. En jahoor wie stonden er weer te schreeuwen dat dit echt niet kan ivm uitstoot?
De groene extremisten!

Dat is vanaf nu dus ook einde kerstbomen op het strand verbranden!

Volgens mij gaat dat vliegveld in Lelystad niet eens meer open, en dan denken jullie dat onze tweetact hobby veilig blijft onder de noemer rijdend cultureel erfgoed??
Droom verder!
Als we nu allemaal Groenlinks stemmen weten we zeker dat binnen twee jaar alles verboden is met verbrandingsmotor, dan kunnen we net als in Amsterdam op elektrische bakfietsen stappen.

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10471
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 237 keren
Ontvangen waarderingen: 223 keren

Re: Organisatie evenementen toertjes 2020

#38 Bericht door nozems » 16 jan 2020, 10:13

Henk heeft wel een punt. Na drie koningen werden op diverse strandjes de oude kerstbomen op een hoop gegooid en in brand gestoken. En jahoor wie stonden er weer te schreeuwen dat dit echt niet kan ivm uitstoot?
De groene extremisten!

Dat is vanaf nu dus ook einde kerstbomen op het strand verbranden!

Volgens mij gaat dat vliegveld in Lelystad niet eens meer open, en dan denken jullie dat onze tweetact hobby veilig blijft onder de noemer rijdend cultureel erfgoed??
Droom verder!
Als we nu allemaal Groenlinks stemmen weten we zeker dat binnen twee jaar alles verboden is met verbrandingsmotor, dan kunnen we net als in Amsterdam op elektrische bakfietsen stappen.

buell killer
Berichten: 369
Lid geworden op: 05 nov 2007, 20:19
Gegeven waarderingen: 19 keren
Ontvangen waarderingen: 16 keren

Re: Organisatie evenementen toertjes 2020

#39 Bericht door buell killer » 16 jan 2020, 10:26

is het niet veel beter dat de meeste hun brommer eens beter af stellen, durf gerust te zeggen dat van de 10 brommers er 11 niet goed afgesteld staan. Dan hebben de hardrijder de boel in de meeste gevallen beter in orde. Het probleem zit hem niet in de smering maar in de afstelling. Triboron verhult alleen de slechte afstelling niet meer en niet minder. Het probleem van de vervuiling zit hem in de carburateur. KTM lukt het wel om goedgekeurd te worden met modernere controleerbare inspuiting en die smeren echt niet met triboron. Heb je ooit wel eens naar die motor vervuiling gekeken die er met triboron optreed, de boel gaat vanzelf detoneren als je niet uitkijkt
Laatst gewijzigd door buell killer op 16 jan 2020, 13:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
jamojamo
Berichten: 3731
Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
Locatie: Beverwijk
Gegeven waarderingen: 349 keren
Ontvangen waarderingen: 191 keren

Re: Organisatie evenementen toertjes 2020

#40 Bericht door jamojamo » 16 jan 2020, 10:33

Henk 3bakvoet schreef: 15 jan 2020, 12:18
Lekker knallen
Dat deden de vuurwerk hobbyisten ook op oudejaarsavond, helaas voor deze mensen waren er wat elementen in onze samenleving die hun hobby voorgoed de nek om hebben gedraaid.

Einde hobby.
:?: Wat is dat voor hobby? Vanaf begin December tot 2 januari er op los knallen :?: Er sneuvelen altijd de nodige prullenbakken en opruimen is er ook niet bij. Veel omstanders die het zicht in hun ogen kwijt zijn door toedoen van vuurwerkhobbyisten.
Ik geniet erg van vuurwerk op oudjaarsavond maar de rest van de tijd is het irritant. Het is ook niet te vergelijken met het knutselen en toeren met/op oude brommertjes.

Knallen op mijn oude Kreidler ga ik zo weer even doen als de straat wat droger is. Niks mis mee en voorlopig buiten schot voor milieumaatregelen door het motorkenteken.

Gr.,
Eric

Gebruikersavatar
jamojamo
Berichten: 3731
Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
Locatie: Beverwijk
Gegeven waarderingen: 349 keren
Ontvangen waarderingen: 191 keren

Re: Organisatie evenementen toertjes 2020

#41 Bericht door jamojamo » 16 jan 2020, 10:44

buell killer schreef: 16 jan 2020, 10:26 is het niet veel beter dar de meeste hun brommer eens beter af stellen, durf gerust te zeggen dat van de 10 brommers er 11 niet goed afgesteld staan. Dan hebben de hardrijder de boel in de meeste gevallen beter in orde. Het probleem zit hem niet in de smering maar in de afstelling. Triboron verhult alleen de slechte afstelling niet meer en niet minder. Het probleem van de vervuiling zit hem in de carburateur. KTM lukt het wel om goedgekeurd te worden met modernere controleerbare inspuiting en die smeren echt niet met triboron. Heb je ooit wel eens naar die motor vervuiling gekeken die er met triboron optreed, de boel gaat vanzelf detoneren als je niet uitkijkt
Je hebt helemaal gelijk. In principe is een brommer een afgeknepen motorfiets met een laag rendement als het om verbranding gaat van alle stoffen in het mengsel. Die harde afzetting van Triboron was voor mij de reden om het niet meer exclusief te gebruiken. Het idee van een borium laagje in mijn lagers staat me daarentegen wel aan dus ik gooi er een heel klein beetje bij op mijn jerrycan van 20 liter. Ik heb ook van Emot de Mathy addition gebruikt als bijsmering. Daar heb ik te weinig ervaring mee om iets zinnigs over te kunnen zeggen maar het produkt bestaat al heel lang en wordt goed beoordeeld in Duitsland. Vetter dan 1:50 zou ik nooit smeren want met de moderne olie is dat naar mijn bescheiden mening bullshit. Een goede afstelling, Ron98 benzine en goede olie geven een goed rendement en relatief schone verbranding. Het zou te gek zijn als tweetakten uit het verdomhoekje zouden kunnen komen. Dat moderne scooters 4-takt zijn is prima voor woon werkverkeer maar een beetje beleving zit er niet in.

Gr.,
Eric

buell killer
Berichten: 369
Lid geworden op: 05 nov 2007, 20:19
Gegeven waarderingen: 19 keren
Ontvangen waarderingen: 16 keren

Re: Organisatie evenementen toertjes 2020

#42 Bericht door buell killer » 16 jan 2020, 12:56

jamojamo schreef: 16 jan 2020, 10:44
buell killer schreef: 16 jan 2020, 10:26 is het niet veel beter dar de meeste hun brommer eens beter af stellen, durf gerust te zeggen dat van de 10 brommers er 11 niet goed afgesteld staan. Dan hebben de hardrijder de boel in de meeste gevallen beter in orde. Het probleem zit hem niet in de smering maar in de afstelling. Triboron verhult alleen de slechte afstelling niet meer en niet minder. Het probleem van de vervuiling zit hem in de carburateur. KTM lukt het wel om goedgekeurd te worden met modernere controleerbare inspuiting en die smeren echt niet met triboron. Heb je ooit wel eens naar die motor vervuiling gekeken die er met triboron optreed, de boel gaat vanzelf detoneren als je niet uitkijkt
Je hebt helemaal gelijk. In principe is een brommer een afgeknepen motorfiets met een laag rendement als het om verbranding gaat van alle stoffen in het mengsel. Die harde afzetting van Triboron was voor mij de reden om het niet meer exclusief te gebruiken. Het idee van een borium laagje in mijn lagers staat me daarentegen wel aan dus ik gooi er een heel klein beetje bij op mijn jerrycan van 20 liter. Ik heb ook van Emot de Mathy addition gebruikt als bijsmering. Daar heb ik te weinig ervaring mee om iets zinnigs over te kunnen zeggen maar het produkt bestaat al heel lang en wordt goed beoordeeld in Duitsland. Vetter dan 1:50 zou ik nooit smeren want met de moderne olie is dat naar mijn bescheiden mening bullshit. Een goede afstelling, Ron98 benzine en goede olie geven een goed rendement en relatief schone verbranding. Het zou te gek zijn als tweetakten uit het verdomhoekje zouden kunnen komen. Dat moderne scooters 4-takt zijn is prima voor woon werkverkeer maar een beetje beleving zit er niet in.

Gr.,
Eric
Hmm, volgens mij kun je die triboron rotzooi beter staan laten, bij dat boron laagje neemt je lager speling ook af, je zuigerspeling ook, maar als hij al aan de slijtage maat zit kan dit weer een voordeel zijn. De leraar heeft mij altijd verteld geen toevoegingen gebruiken, dat waren de wijste woorden die ik onthouden heb. Hij vertelde er ook bij als die middeltjes zo goed waren dat de oliemaatschappij dat zelf wel toegevoegd had. Het verbieden van 2 takt zit voor 99% in de carburateur. Triboron is voor oude Saab motoren ontwikkeld als jullie dat nog niet wisten. En kijk uit met het wegzetten van je brommer in een vochtige schuur meer kans op roest in tank en roest op big-end

buell killer
Berichten: 369
Lid geworden op: 05 nov 2007, 20:19
Gegeven waarderingen: 19 keren
Ontvangen waarderingen: 16 keren

Re: Organisatie evenementen toertjes 2020

#43 Bericht door buell killer » 16 jan 2020, 18:53

Enne een scheutje wonderolie werkt beter als toevoeging

Plaats reactie