Beproeft de beste toertechniek

Evenementen aankondigen, bezoeken en er verslag van doen.
Present, visit and talk about Kreidler events.
Bericht
Auteur
ocin
Berichten: 720
Lid geworden op: 07 sep 2002, 22:16
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Beproeft de beste toertechniek

#1 Bericht door ocin » 13 okt 2009, 00:01

Beste kreidler fannaten,

Bij een toerrit van een ander hebben Marco RS-S en ik toch weer wat bijgeleerd en met het Daytona weekend hebben we deze techniek al toegepast.

Wat is er voor nodig;

één Voorrijder.
Achterrijder en of bezemwagen.
Disipline van de toerders zelf.

Spelregels;

De voorrijder wordt niet ingehaald.
De voorrijder geeft aan en de toerders volgen gedisiplineerd.
De achterrijder blijft de achterrijder en herkenbaar.


Het gaat als volgt te werk;

De voorrijder geeft aan diegene achter hem aan waar diegene moet blijven staan in de bocht (wel op een veilige plaats natuurlijk).
Hierdoor is het voor iedereen duidelijk welke afslag hij moet nemen.
Wanneer de hele groep voorbij is kan diegene voor de achterrijder weer aansluiten.

In de Praktijk;

Je zal zien dat je nooit de weg kwijt raakt en je volledig aan de verkeersregels kan houden, dus nooit meer gevaarlijk door rood rijden en diensmeer.
Mochten er problemen zijn dan zal de voorrijder op een gegeven moment niemand meer achter zich hebben rijden en dan kan hij zo weer terug rijden en iedereen kan weer achter hem aansluiten tot hij weer terug is bij het pechgeval of diensmeer.
Veelal zal de voorrijder het toch wel in de gaten hebben dat de groep uiteengereten is en kan dan eventueel langzaam gaan rijden of de rotonde meerdere keren nemen of even stoppen.


Conclusie;

Deze methode werkt en voorkomt onprettig overkomend weggedrag van een grote groep, voor het overige wegverkeer.

Groeten,
Nico

Erwin_1965
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#2 Bericht door Erwin_1965 » 13 okt 2009, 09:08

Nico,
mee eens het werket perfect :clap

Gebruikersavatar
koepelsekreidler
Berichten: 3371
Lid geworden op: 28 aug 2005, 14:29
Locatie: schagerbrug
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

#3 Bericht door koepelsekreidler » 13 okt 2009, 09:49

nico ik heb het filmpje bekeken en en het valt me op dat jij het prima in de gaten hebt allemaal

:clap :clap :clap

het valt zowie op dat de mannen die reden in de daytona toer allemaal super met hun machine overweg kunnen .

de ervaring straalt eraf

mart : :thumbleft

Gebruikersavatar
danahi
Berichten: 2916
Lid geworden op: 24 aug 2004, 11:01
Locatie: Baarn
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#4 Bericht door danahi » 13 okt 2009, 11:20

Je beschrijft de danaparidt techniek :mrgreen:

je blijft echter altijd afhankelijk van het individuele gedrag

Gebruikersavatar
lutje
Berichten: 934
Lid geworden op: 21 sep 2008, 17:35
Locatie: Florettcity een plaats waar ik heerlijk kan toeven, het huis heeft een hok ernaast waar ik vaak ben.
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#5 Bericht door lutje » 13 okt 2009, 12:25

Erwin_1965 schreef:Nico,
mee eens het werket perfect :clap
Zeker weten :!: :wink:

En wheelies alleen op verlaten plekken met veel ruimte ( dus niet van de pont af Hannes) :wink:

Lutje
Laatst gewijzigd door lutje op 13 okt 2009, 14:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
tonnie de groot
3-voudig winnaar Kreidlerverkiezingen.
Berichten: 1711
Lid geworden op: 10 sep 2002, 21:28
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#6 Bericht door tonnie de groot » 13 okt 2009, 13:26

dag nico,

de methode is beslist niet nieuw............................wordt al vele jaren toegepast bij de rit van wijchen.

mvg van tonnie.

ocin
Berichten: 720
Lid geworden op: 07 sep 2002, 22:16
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#7 Bericht door ocin » 13 okt 2009, 22:56

:D

Mischien dat de moderators er een sticky van kunnen maken.

Je zal inderdaad zien dat er mensen zijn die zich niet geroepen voelen om uit zichzelf bij een afslag te gaan staan.
In de praktijk lost dit zich vanzelf op omdat er daarna toch iemand volgt en op de afslag gaat staan.

Belangrijk is wel dat bij de start iedereen duidelijk uitgelegd wordt wat er van hem verlangd wordt.


Dat dit niet nieuw zou zijn voor sommige was mij wel duidelijk.

Gebruikersavatar
rs-r
Berichten: 845
Lid geworden op: 03 mei 2005, 21:18
Locatie: Waregem (België)
Gegeven waarderingen: 238 keren
Ontvangen waarderingen: 43 keren

#8 Bericht door rs-r » 14 okt 2009, 19:03

Overgroot probleem is dat er mensen zijn die zich niet geroepen voelen regelmatig eens in de spiegels te kijken :whistle

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

#9 Bericht door Enzo-tvdzijden » 14 okt 2009, 19:16

rs-r schreef:Overgroot probleem is dat er mensen zijn die zich niet geroepen voelen regelmatig eens in de spiegels te kijken :whistle
Sterker nog er zijn nog volksstammen die geen spiegels hebben.

Enzo

Gebruikersavatar
Robert1
Berichten: 2333
Lid geworden op: 12 mei 2005, 11:39
Locatie: Ergens in Flevoland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#10 Bericht door Robert1 » 14 okt 2009, 19:17

Enzo-tvdzijden schreef:
rs-r schreef:Overgroot probleem is dat er mensen zijn die zich niet geroepen voelen regelmatig eens in de spiegels te kijken :whistle
Sterker nog er zijn nog volksstammen die geen spiegels hebben.

Enzo
En goed werkende remlichten ontbreken ook maar al te vaak.

LeoJ
Berichten: 804
Lid geworden op: 08 sep 2002, 18:16
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 5 keren

#11 Bericht door LeoJ » 24 okt 2009, 22:30

Robert1 schreef:
Enzo-tvdzijden schreef:
rs-r schreef:Overgroot probleem is dat er mensen zijn die zich niet geroepen voelen regelmatig eens in de spiegels te kijken :whistle
Sterker nog er zijn nog volksstammen die geen spiegels hebben.

Enzo
En goed werkende remlichten ontbreken ook maar al te vaak.
Goed werkende verlichting zou een verplichting moeten zijn bij iedere toerrit.
De ritten waarin ik enig bemoeienis mee heb gaat dit ook gebeuren.

marinus
Berichten: 1730
Lid geworden op: 29 jul 2007, 11:48
Locatie: Tiel
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#12 Bericht door marinus » 24 okt 2009, 23:33

Ik had geen remlicht,...maar Leo heeft wel gelijk.

Marinus

bas mostert
Berichten: 2614
Lid geworden op: 08 jan 2006, 16:23
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#13 Bericht door bas mostert » 24 okt 2009, 23:41

Inderdaad deze techniek was ook bij de snelle brommerrit van de Danaparit. Een duidelijk voorrijder met hesje, achteraan mark en ik reed er tussen in om de groep te begeleiden!

Goede technietk 8)

gr Bas

ocin
Berichten: 720
Lid geworden op: 07 sep 2002, 22:16
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#14 Bericht door ocin » 27 okt 2009, 22:54

[quote="bas mostert"]Inderdaad deze techniek was ook bij de snelle brommerrit van de Danaparit. Een duidelijk voorrijder met hesje, achteraan mark en ik reed er tussen in om de groep te begeleiden!

Goede technietk 8)

gr Bas[/quote]

Nou dan zou ik maar eerst eens goed gaan lezen.

Want mensen die als kip zonder kop van voor naar achter rijden is nou net niet de bedoeling, Mijnheer Homoet

Gebruikersavatar
veldmuis
Berichten: 1520
Lid geworden op: 04 aug 2008, 02:10
Locatie: Where I lay my hat
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#15 Bericht door veldmuis » 27 okt 2009, 23:10

Inhaalacties over rechts zijn ook zo`n ergernisje van mij....en mensen die schuinrechtsachter in je wiel gaan hangen en dan moet je een bocht naar rechts maken #-o

Gebruikersavatar
caveman
Berichten: 7902
Lid geworden op: 01 okt 2003, 11:21
Locatie: Grunn
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#16 Bericht door caveman » 27 okt 2009, 23:29

ocin schreef:
bas mostert schreef:Inderdaad deze techniek was ook bij de snelle brommerrit van de Danaparit. Een duidelijk voorrijder met hesje, achteraan mark en ik reed er tussen in om de groep te begeleiden!

Goede technietk 8)

gr Bas
Nou dan zou ik maar eerst eens goed gaan lezen.

Want mensen die als kip zonder kop van voor naar achter rijden is nou net niet de bedoeling, Mijnheer Homoet

en daarom rij ik geen tochten ..... we reden vroeger al met grote groepen op de brommer overal naar toe. en wat je ook afspreekt er zitten altijd mensen tussen die flink gaan gassen....in de groep.

dacht toen ik later een motor had en ook bij een motorclub was, ook een keer mee rijden pfff het waren net bijen... en ze reden op een chopper..
bij een club in het noorden wou ik een keer meerijden maar door ziekte ging dit voor mij gelukkig niet door, was er ook een gek die gassen moest 3 man plat. de laatste keer dat ik mee wou, was in lexmond maar heb ik maicky laten rijden dat ging ook niet helemaal goed.
en als ik de filmpjes hier zie de meesten in ieder geval. zit er altijd een kamikaze tussen.....

greetz cave 8)

Fred57
Berichten: 690
Lid geworden op: 14 jan 2008, 19:06
Locatie: Rotterdam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#17 Bericht door Fred57 » 28 okt 2009, 11:58

Wij [ mijn zwager en ik ] hebben op 6 september een rit mee gereden vanuit bleiswijk en ik moet eerlijk zeggen dat ik het k.t vond !
Ik wil geen krietiek aan de organisatie geven maar er zijn toch een paar dingen wat mij niet lekker zit !
Er waren 3 groepen [ dat is niet gek als er 124 man / vrouw ] zijn en wij zaten met een aantal brommers / snorfietsen / en motoren en dat werkt dus [ volgens mij ] echt niet ! Hou de snorfietsen apart en zeker niet bij de motoren !
Rode lichten !! WAT IS DAT ?
ook waren er een paar voor rijders [ zunflap] die tot 3 keer toe bijna op elkaar klapten omdat ze de groep weer in moesten halen echt totaal onverantwoordelijk

bas mostert
Berichten: 2614
Lid geworden op: 08 jan 2006, 16:23
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#18 Bericht door bas mostert » 28 okt 2009, 12:40

ocin schreef:
bas mostert schreef:Inderdaad deze techniek was ook bij de snelle brommerrit van de Danaparit. Een duidelijk voorrijder met hesje, achteraan mark en ik reed er tussen in om de groep te begeleiden!

Goede technietk 8)

gr Bas
Nou dan zou ik maar eerst eens goed gaan lezen.

Want mensen die als kip zonder kop van voor naar achter rijden is nou net niet de bedoeling, Mijnheer Homoet
Ik zeg dat dat ik tussen de groep reed op te begeleiden, lees is goed er staat niks dat ik er als een gek langs scheurde... :roll:

hermanp
Berichten: 6983
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 107 keren

#19 Bericht door hermanp » 28 okt 2009, 13:17

Overmoedige jeugdige bravoure. :D

Gebruikersavatar
tombo
Berichten: 4057
Lid geworden op: 06 okt 2002, 13:56
Locatie: Achterhoek
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

#20 Bericht door tombo » 28 okt 2009, 13:21

Fred57 schreef:Wij [ mijn zwager en ik ] hebben op 6 september een rit mee gereden vanuit bleiswijk en ik moet eerlijk zeggen dat ik het k.t vond !
Ik wil geen krietiek aan de organisatie geven maar er zijn toch een paar dingen wat mij niet lekker zit !
Er waren 3 groepen [ dat is niet gek als er 124 man / vrouw ] zijn en wij zaten met een aantal brommers / snorfietsen / en motoren en dat werkt dus [ volgens mij ] echt niet ! Hou de snorfietsen apart en zeker niet bij de motoren !
Rode lichten !! WAT IS DAT ?
ook waren er een paar voor rijders [ zunflap] die tot 3 keer toe bijna op elkaar klapten omdat ze de groep weer in moesten halen echt totaal onverantwoordelijk
Wat wil je dan met rood licht? Stoppen en zo uiteindelijk 3 of 4 groepen krijgen? Als je een goede organisatie hebt, zetten ze de kruisingen af.
Ik probeer met toerritten (en de meeste mensen met wie ik altijd ga rijden ook zo) altijd in een "zigzag" rij te rijden. Dus niet achter elkaar, maar de 1 links, en de ander rechts, zoiets dus:
|
..|
|
..|
|
..|

Verder ook als deelnemer handsignalen gebruiken, wanneer je afslaat, of een fietser ons tegemoet komt (dit zie je standaard bij al die 4-takt ritjes, met 75% jongere bestuurders, dit gaat altijd goed)

Fred57
Berichten: 690
Lid geworden op: 14 jan 2008, 19:06
Locatie: Rotterdam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#21 Bericht door Fred57 » 29 okt 2009, 16:29

Ik begrijp dat je niet bij elk verkeerslicht [ ROOD ] kan stoppen als je met een groep rijd !!

Dat is dus HET probleem in mijn ogen !
Als de kruisingen afgezet waren heb je inderdaad een veilige oversteek !
Maar nu ging men er van uit dat de overige weggebruikers toch wel stopten !
Nogmaals dat is mijn ervaring !!

Gr Fred

Gebruikersavatar
peterria
Berichten: 1283
Lid geworden op: 04 nov 2007, 15:25
Locatie: alblasserdam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

#22 Bericht door peterria » 29 okt 2009, 17:06

gewoon een rit op zetten zonder stoplichten

voorbeeld de paalingrit alblasserdam :mrgreen:
grt peter

Gebruikersavatar
Lacsap
Berichten: 1244
Lid geworden op: 03 dec 2008, 17:48
Locatie: Berkel
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#23 Bericht door Lacsap » 29 okt 2009, 17:15

Fred57 schreef:Wij [ mijn zwager en ik ] hebben op 6 september een rit mee gereden vanuit bleiswijk en ik moet eerlijk zeggen dat ik het k.t vond !
Ik wil geen krietiek aan de organisatie geven maar er zijn toch een paar dingen wat mij niet lekker zit !
Er waren 3 groepen [ dat is niet gek als er 124 man / vrouw ] zijn en wij zaten met een aantal brommers / snorfietsen / en motoren en dat werkt dus [ volgens mij ] echt niet ! Hou de snorfietsen apart en zeker niet bij de motoren !
Rode lichten !! WAT IS DAT ?
ook waren er een paar voor rijders [ zunflap] die tot 3 keer toe bijna op elkaar klapten omdat ze de groep weer in moesten halen echt totaal onverantwoordelijk

Ik vond dat toen ook niet echt een leuke rit nee Fred.
Vooral die vreselijke debielen met die zundappen ja die je dan met 80 voorbij kwamen op een haartje. Ze liepen die dingen ook echt af te raggen, echt niet leuk ofzo.
De stompwijkserit was dit jaar echt goed geregeld alles afgezet goed begeleid!
Gewoon allemaal rekening houden met elkaar, stoer doen heeft toch geen zin :wink:

Gr Pascal

Fred57
Berichten: 690
Lid geworden op: 14 jan 2008, 19:06
Locatie: Rotterdam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#24 Bericht door Fred57 » 29 okt 2009, 19:09

Precies !! Pascal dat is nou wat ik bedoelde
Dat de zundapp boys de boel afraggen oke het is hun eigendom maar het scheelde soms echt een haar of het ging fout :oops:

Gr Fred

Gebruikersavatar
Zunflappie
Berichten: 515
Lid geworden op: 23 dec 2003, 21:17
Locatie: Sliedrecht, hét baggerdorp
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#25 Bericht door Zunflappie » 04 nov 2009, 16:07

Fred57 schreef:Wij [ mijn zwager en ik ] hebben op 6 september een rit mee gereden vanuit bleiswijk en ik moet eerlijk zeggen dat ik het k.t vond !
Ik wil geen krietiek aan de organisatie geven maar er zijn toch een paar dingen wat mij niet lekker zit !
Er waren 3 groepen [ dat is niet gek als er 124 man / vrouw ] zijn en wij zaten met een aantal brommers / snorfietsen / en motoren en dat werkt dus [ volgens mij ] echt niet ! Hou de snorfietsen apart en zeker niet bij de motoren !
Rode lichten !! WAT IS DAT ?
ook waren er een paar voor rijders [ zunflap] die tot 3 keer toe bijna op elkaar klapten omdat ze de groep weer in moesten halen echt totaal onverantwoordelijk
Toch kan ik me niet herinneren bij die rit te zijn geweest :wink:

Plaats reactie