Voorstel nieuwe verkiezingen.

Handleiding, vraagbaak en gedragsregels van het Kreidlerforum.
Guide with questions and answers about using the Kreidler forum.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
nick bakker
Berichten: 2742
Lid geworden op: 16 sep 2003, 17:02
Locatie: haarlemmerliede (NH)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Voorstel nieuwe verkiezingen.

#1 Bericht door nick bakker » 14 feb 2004, 22:14

Hallo allemaal,

Ik zat zojuist even de verkiezingen door te lezen en ik vind dat het eigenlijk wel wat beter kan.

In de topic die bij de verkiezingen zit zeggen de eerste mensen op wie ze stemmen. Dan heb je andere forumleden die dan denken: "Ohw na dan stem ik maar ik op die als hij dat zegt" Ik moet wel toegeven dat ik de complimenten onwijs leuk vind.

Ook vind ik dat er niet door iedereen serieus wordt gestemd.
Ik bedoel dat er 2x op #33 is gestemt en geen een keer op die super mooie LF van Toon dan vind ik dat dat wat serieuzer kan.
Net als opa Nico, Die verdient ook wat meer dan 1 stem. Kijk is hoe mooi die is. Zo zijn er nog wel meer kreidlers, ik noemde maar een paar voorbeelden.

Het heet >Mooiste kreidler verkiezingen< met nadruk op het woord "mooiste" Zo is er dus ook iemand (ik ga geen namen noemen) Die iemand een stem geeft omdat diegene iets goeds voor hem heeft gedaan.
Ik kan het opzich begrijpen dat je dank dan groot is maar dan is het toch eigenlijk "vriendjes politiek".

Het is eigenlijk ook zo dat op verkiezingen op het web met foto's worden gedaan. In principe zou een slecht/niet lopende kreidler met aan de andere kant wat niet is gefotografeerd ook kunnen winnen.
Maar daar is helaas niks aan te doen. Ook is het zo dat kreidlers die eerder al op het forum besproken zijn en dus bekent zijn bij meerdere leden dat daar eerder op gestemt wordt dan op iemand die wat minder van zich heeft laten horen. Het is ook jammer dat kreidlers met een mindere goede foto minder snel gestemt worden dan een uit een precies juiste hoek met de mooiste lichtval. Helaas is hier niets aan te doen.

Mijn voorstel is voor de volgende verkiezingen:
-een pagina met foto's zonder namen van eigenaren maar wel met een stukje tekst over hoe en wat voor kreidler het is.
-geen topic erbij.
-resultaat stemmen pas te zien zijn als er gestemt is. Dus dan gaan mensen eerder op hun eigen smaak af en niet op eentje die populair is in de lijst.
-pas een topic openen nadat stemmen voorbij is om leden te complimenteren enzo

Dit wilde ik even kwijt. Plaats AUB erbij wat jullie ervan vinden.
Verkiezingen moeten altijd blijven!

MVG Nick Bakker

Gebruikersavatar
Dimage
Expert
Berichten: 6624
Lid geworden op: 15 mar 2003, 13:33
Locatie: Maassluis
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

#2 Bericht door Dimage » 14 feb 2004, 22:38

Voor zover ik Maarten begreep komt er de volgende keer een gesloten topic voor het stemmen.
-resultaat stemmen pas te zien zijn als er gestemt is. Dus dan gaan mensen eerder op hun eigen smaak af en niet op eentje die populair is in de lijst.

Ik weet niet wat je hiermee bedoeld, maar wat er tot dan toe gestemd is, kan je pas zien als je zelf hebt gestemd, daarvoor zie je alleen de meerkeuze vakjes.
Je houdt het overigens niet tegen dat in de topic waar foto's geplaatst worden er dan al positief commentaar over een bepaalde deelnemer komt.
Zelfs al gooi je beide topics op slot, dan bestaat er nog de kans dat mensen via msn of een ander middel aan elkaar vertellen welke brommer zij het mooiste vinden.

Ik heb overigens bij deze verkiezing niet het idee dat mensen op de RS van Frenck (Miller) hebben gestemd omdat zij zelf geen eigen oordeel konden vellen en zich zodoende dan maar bij de rest hebben geschaard of zich op de 1 of andere manier hebben laten beïnvloeden.

En uiteraard is het de bedoeling dat er op de mooiste Kreidler wordt gestemd.
Iig zijn de betreffende personen wel zo eerlijk geweest wanneer dit niet zo was, om dit erbij te vermelden ze hadden tenslotte ook gewoon kunnen stemmen en kunnen zwijgen hierover.
Toch hoop ik dat in het vervolg gewoon ook dooor deze mensen op de naar hun mening mooiste Kreidler wordt gestemd, want dat is wel de bedoeling bij een mooiste Kreidler verkiezing.
Indien je een persoon waardeerd dan kan je dit altijd op een andere en persoonlijke manier naar degene toe laten blijken.

Gebruikersavatar
nick bakker
Berichten: 2742
Lid geworden op: 16 sep 2003, 17:02
Locatie: haarlemmerliede (NH)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#3 Bericht door nick bakker » 14 feb 2004, 22:59

-resultaat stemmen pas te zien zijn als er gestemt is. Dus dan gaan mensen eerder op hun eigen smaak af en niet op eentje die populair is in de lijst.

Ik weet niet wat je hiermee bedoeld, maar wat er tot dan toe gestemd is, kan je pas zien als je zelf hebt gestemd, daarvoor zie je alleen de meerkeuze vakjes
Ik kon wel toen ik niet had gestemt naar de resultaten kijken.

Ja dat op msn dat hou je nooit tegen. Maar je kunt het bespreken over stemmen door topics te sluiten weldegelijk verminderen, en dus verbeteren over hoe er wordt gestemt.

Ik kan heel goed begrijpen dat mensen dus op miller stemmen want die RS is dus nieuwstaat en dat mag gezien worden :D (Alvast gefeliciteerd!) Ik denk wel als mensen die bekent zijn op het forum iets goeds zeggen over de kreidler waarop ze ook hebben gestemt dat het andere leden wel er naar zet om er eerder op te stemmen.
Dit is trouwens al bekent van wat Maarten zei dat het mensen toezet om te stemmen.
Misschien is het goed als Maarten zegt wat ie er van vind

MVG Nick Bakker

ps. ik geef ook maar mijn mening :oops:

Gebruikersavatar
Mike
Berichten: 676
Lid geworden op: 23 dec 2003, 18:59
Locatie: Ede
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#4 Bericht door Mike » 14 feb 2004, 23:04

Ja ik vind het onzin, sorry hoor maar die van miller is gewoon de mooiste naar mijn mening.

En als daar nou meer mensen over stemmen is dat toch ok ?
Als iedereen voor jou brommer zou stemmen zou je ook niet zeuren ofwel ? :lol:

Het is niet aanvallend bedoelt maar kvind het wel onzin !

Gebruikersavatar
nick bakker
Berichten: 2742
Lid geworden op: 16 sep 2003, 17:02
Locatie: haarlemmerliede (NH)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#5 Bericht door nick bakker » 14 feb 2004, 23:13

Daar gaat het niet om.
Ik heb het niet over alleen die van miller. ook die van mij bijv.
Door die reacties van bekenden zet het mensen eerder over om erop te stemmen en niet uit hun eigen.

Gebruikersavatar
Mike
Berichten: 676
Lid geworden op: 23 dec 2003, 18:59
Locatie: Ede
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#6 Bericht door Mike » 14 feb 2004, 23:14

Hmm ja ik snap wel dat je dat irriteert maar het gebeurd toch wel denk ik.

Kijk wat wou je ertegen doen dan, mensen laten op 1 of andere manier egt wel weten wat ze mooi vinden.

Gebruikersavatar
nick bakker
Berichten: 2742
Lid geworden op: 16 sep 2003, 17:02
Locatie: haarlemmerliede (NH)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#7 Bericht door nick bakker » 14 feb 2004, 23:17

Ik vind het zo jammer dat er dan ook minder wordt gekeken naar die
prachtig gerestaureerde kreidlers die er ook tussen staan.

Gebruikersavatar
Joris
Medewerker Sectie FAQ
Berichten: 3764
Lid geworden op: 08 sep 2002, 09:48
Locatie: Breda
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 9 keren
Contacteer:

#8 Bericht door Joris » 14 feb 2004, 23:19

het is altijd al zo geweest

iedereen vind die mooi

dan vind ik em ook mooi

mischien voor de volgende keer maarten

IDEE:je mag maarliefst 2 stemmen uitbrengen maar niet naar de zelfde kreidler!

dat geeft de andere kreidlers ook een kans enzo
kijk maar
ik vind het geen slecht idee omdat er zoveel brommers meedoen!

Hayabusa
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2003, 18:30
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#9 Bericht door Hayabusa » 15 feb 2004, 10:21

Ik ben het er wel mee eens.

En ik vind ook dat je moet stemmen op de Kreidler, niet op de PERSOON erachter.

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9743
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 813 keren
Ontvangen waarderingen: 413 keren
Contacteer:

#10 Bericht door Maarten » 15 feb 2004, 11:38

We doen ons best om de verkiezingen zo eerlijk mogelijk te laten verlopen. Daarom hebben we ook de regels mbt de verkiezingen zo duidelijk en volledig mogelijk opgesteld.
Technisch gezien weet ik niet of het met dit forum mogelijk is om te stemmen, zonder tussentijds de tussenstand te kunnen zien.
Om te voorkomen dat er op de persoon gestemd wordt en niet op de Kreidler, zou er inderdaad anoniem ingestuurd kunnen worden, maar ook dan zitten we wel weer met hoe we dat technisch gezien kunnen verwezenlijken. Men zou kunnen uploaden inderdaad als gast, dus eerst uitloggen.
Op zich is het simpel om de topic te sluiten, zodat er geen commentaar gegeven kan worden, dat is inderdaad misschien een goed idee. Zelf zal ik me in ieder geval in het vervolg onthouden van commentaar, omdat mensen misschien geneigd zijn om veel waarde te hechten aan mijn oordeel.
Dus bedankt voor de suggesties en we zullen zien wat we er van kunnen overnemen. :-)

Zie de spelregels

Gebruikersavatar
pimvandongen
Berichten: 4707
Lid geworden op: 24 nov 2002, 20:56
Locatie: Duitsland
Gegeven waarderingen: 4 keren
Ontvangen waarderingen: 56 keren

#11 Bericht door pimvandongen » 15 feb 2004, 12:03

ik herken de meeste kreidlers wel, met of zonder naam..
maar ik denk dat de meeste toch wel voor zich zelf besluiten,

Helmantel
Berichten: 1011
Lid geworden op: 09 sep 2003, 23:42
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 55 keren

#12 Bericht door Helmantel » 15 feb 2004, 12:04

Het zou misschien leuk zijn als iedereen een favoriete top drie zou kunnen opsturen. (met drie, twee en een punt). Dan komt het allemaal wat dichter bij elkaar te liggen.

Nu is het zo dat er een of twee zijn die eigenlijk gewoon met kop en schouders boven de rest uitsteken, waardoor die alleen maar punten krijgen. Wat de mensen van de andere 45 Kreidlers vinden weet niemand want die hebben allemaal nul punten terwijl ze toch echt niet allemaal gelijke mooi of lelijk zijn.

Met een top drie kun je dan ook een punt geven aan een Kreidler die weliswaar niet fantastisch gerestaureerd is maar je toch aanspreekt.

Gebruikersavatar
Kreidler4Life
Berichten: 1535
Lid geworden op: 14 apr 2003, 13:31
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 3 keren

#13 Bericht door Kreidler4Life » 15 feb 2004, 12:24

De kreidler verkiezingen zijn misschien wel vriendjes politiek iedereen stemt vaak op de persoon waarmee hij goede vrienden is.. dat is niet echt gek? Misschien is het een idee om door de leiding van het forum een 5 tal mensen aan te stellen die totaal niets met kreidlers of oldtimers te maken heeft. Deze mensen kunnen neutraal jureren. Bij een bokspartij zit je eigen coach toch ook niet in de jury

Gebruikersavatar
tombo
Berichten: 4057
Lid geworden op: 06 okt 2002, 13:56
Locatie: Achterhoek
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

#14 Bericht door tombo » 15 feb 2004, 12:31

Tja en dan, je mag toch zelf weten op wie je stemt. Het gaat niet alleen om de meest perfecte en mooiste Kreidler, dan zouden alleen de mensen winnen die er het meeste geld aan uitgeven.

Gebruikersavatar
Kreidler4Life
Berichten: 1535
Lid geworden op: 14 apr 2003, 13:31
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 3 keren

#15 Bericht door Kreidler4Life » 15 feb 2004, 12:37

jah maar vaak isset zo dat de mooie kreidlers bijna geen stemmen krijgen(kheb het nou neit over die van mij) en die van iemand anders wel omdat diegene hun toevallig heeft geholpen met hun ontsteking ofzoiets dergelijks.

Gebruikersavatar
a-killer
Berichten: 127
Lid geworden op: 09 nov 2003, 11:18
Locatie: Standdaarbuiten
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#16 Bericht door a-killer » 15 feb 2004, 12:54

niet zeuren, of iemand mijn kreidler nou mooi vin of niet.....ik heb er veel plezier mee............en je moet het niet te serieus nemen.....gister nog een stukje zonder helm gereden, kijk dat is mooi en dat neemt niemand mij af............by the way............volgend jaar de mooiste geluiden inzenden??? :mrgreen:

Hayabusa
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2003, 18:30
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#17 Bericht door Hayabusa » 15 feb 2004, 12:55

of mooiste filmpjes :lol:

Gebruikersavatar
Kreidler4Life
Berichten: 1535
Lid geworden op: 14 apr 2003, 13:31
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 3 keren

#18 Bericht door Kreidler4Life » 15 feb 2004, 13:06

jah dat zou ook wel goud wezen jah.

Gebruikersavatar
Jdt
Berichten: 416
Lid geworden op: 07 sep 2002, 19:22
Locatie: Yerseke Provincie: Zeeland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#19 Bericht door Jdt » 15 feb 2004, 13:39

Nick,

Ik ben het gedeeltelijk met je eens, sommige stemmen inderdaad op een kreidler omdat ze deze persoon goed kennen of omdat deze persoon hun al eens geholpen heeft. Echter dit hou je toch nooit tegen. Dat er mensen zijn die op miller gestemd hebben omdat er al meerdere op gestemd hebben geloof ik niet zo, je hebt immers toch een eigen mening?!
Ook vind ik dat er niet door iedereen serieus wordt gestemd.
Ik bedoel dat er 2x op #33 is gestemt en geen een keer op die super mooie LF van Toon dan vind ik dat dat wat serieuzer kan.
Net als opa Nico, Die verdient ook wat meer dan 1 stem. Kijk is hoe mooi die is. Zo zijn er nog wel meer kreidlers, ik noemde maar een paar voorbeelden.

Kijk dat is jou eigen mening.. Je kan hier eeuwig over blijven discussieren maar het resultaat zal toch hetzelfde blijven: iedereen stemt hoe hij/zij wil en op wie hij/zij wil.

Gebruikersavatar
Tim K.
Berichten: 15
Lid geworden op: 03 jul 2003, 16:31
Locatie: Spakenburg
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#20 Bericht door Tim K. » 15 feb 2004, 14:07

Het anoniem insturen lijkt mij wel een goed plan, ook weten sommige wel van wie welke brommer is. Je zult toch minder vriendjes politiek krijgen.

Gebruikersavatar
peter_kreidler
Berichten: 150
Lid geworden op: 23 jun 2003, 13:14
Locatie: maasland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#21 Bericht door peter_kreidler » 15 feb 2004, 17:00

Nick...

ik geef je volkomen gelijk!!!

Gebruikersavatar
kuuk
Berichten: 278
Lid geworden op: 18 sep 2003, 21:11
Locatie: amstelveen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

#22 Bericht door kuuk » 15 feb 2004, 17:10

Foto zonder naam.
Stemmen sturen naar een mailbox buiten de site om.
Geen topic tijdens het stemmen met comentaar op de foto's of uitgebrachte stemmen.
b.v. Maarten telt de stemmen en maakt de uitslag bekend na verlopen van de periode.

Gebruikersavatar
tombo
Berichten: 4057
Lid geworden op: 06 okt 2002, 13:56
Locatie: Achterhoek
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

#23 Bericht door tombo » 15 feb 2004, 17:53

Tja, de meeste mensen weten toch wel welke brommer bij wie hoord. Ik vind het zo wel goed gaan, je mag toch zelf weten voor wie je stemt. Nu wordt er gezegt dat je alleen op de mooiste mag stemmen. Tja, dan winnen alleen de mensen die er het meeste geld aan uit hebbne gegeven. Je mag toch zelf wel weten op wie je stemt??

jannie evers
Berichten: 43
Lid geworden op: 19 nov 2002, 20:56
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#24 Bericht door jannie evers » 15 feb 2004, 18:21

dag allemaal,

wat een gedoe allemaal over het stemmen zeg.het ene kind naar het andere kind is het er niet mee eens,of weet hoe het moet.
de verkiezingen zijn ooit verzonnen voor de gein.
nu lijkt het erop of dat bij sommige kinderen hun snoepje is afgepakte door een of ander.
je moet het niet te serieus nemen allemaal.
het is leuk om mee te doen hoor,en stilletje's hopen we toch te winnen.MAAR om er nu zoeen drama van te maken.dat is ook weer niet nodig.
het zgn vriendje's politiek zal er altijd zijn en blijven.............denk aan de echte kamer verkiezingen in den-haag.je kan daar zelf een zetel krijgen door voorkeursstemmen.maar de meeste die hier stemmen hebben nog nooit in het echt een stem uitgebracht.dus vandaar enkele mensen die opnieuw een verkiezing zouden willen houden denken dan te kunnen winnen.

het is maar een spelletje denk daar eens aan.als er nu grote bedragen aanvast zaten of een mooi t-shirt of beker tja dan wordt het een andere zaak.en moeten we het officieel met notaris gaan doen.

het is en blijft een geintje dus neem het niet te serieus.
de verkiezingen die gewonnen werdt door 2 winnaars die is anders gegaan als alle andere,we konden toen niet zien wat de tussenstand was.later bleek dat er 2 winnaars uit de bus waren gekomen met de zelfde hoeveelheid stemmen.dit zou in de toekomst ook zo kunnen gaan.

we zouden ook kunnen gaan op leeftijd en geld.de oudere mannen onder ons ( of vrouw,meisje) hebben vaak heel veel meer te besteden dan de gemiddelde scholier.die kunnen veel gemakkelijker een mooiere orginele en prefecte kreidler hebben staan.vaak hebben deze mannen meerdere brommers/motoren staan.
maar dit alles is alleen een voorstel.
ik zelf kan meer begrip opbrengen voor jongens die een kreidler in elkaar zetten met het geld van een kranten baantje,om zo doende het brommertje in hun ogen in prefecte en goede staat te krijgen.

de MANNEN met GELD die kopen alles wat nieuw is en orgineel op van beurzen en internet.brengen het dan naar iemand toe die het geheel in elkaar zet en dan gaan roepen KIJK eens wat ik heb.
in al die jaren ben ik nog weinig mensen tegen gekomen die ALLES zelf konden.en dan bedoel ik alles.incl spuiten en strakmaken.
maar dat wil nog niet zeggen dat ze geen mooie en orginele kreidler hebben staan.vaak zijn dit de echte exemplaren.alleen moeten ze er wel mee rijden en niet op zolder laten staan omdat ze ozo bang zijn dat hun DUURE kreidlertje beschadigd.

ik hoop dat ik weer niet een te oftopic bericht heb geplaatst, maar ik moest toch weer even reageren ( kan het niet laten sorry).
nogmaals we hebben allemaal de voorwaarden kunnen lezen voordat we meededen aan de verkiezingen,als je het niet eens was met de voorwaarden dan had je je niet in moeten schrijven.dit geld voor iedereen.

ik hoop verder niet dat dit negative wordt opgevat door iemnand,want dit is echt de bedoeling niet van dit bericht.
ik heb mijn stem nog steeds niet uitgebracht..............wacht nog even.
zodat het tot op het laatste moment SPANNEND blijft wie er wint.

met welgemeende groeten van TONNIE. :P :P :P

Gebruikersavatar
nick bakker
Berichten: 2742
Lid geworden op: 16 sep 2003, 17:02
Locatie: haarlemmerliede (NH)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#25 Bericht door nick bakker » 15 feb 2004, 20:56

Tonnie, leuk dat je even reageert!
De meest eerlijke verkiezingen zijn natuurlijk dat bijvoorbeeld op een beurs wordt gekeken naar de kreidlers. In het echt dus en dat je ze kunt laten lopen enzo.

Tja het is wel een spelletje ja. Maar net zoals je zegt. Stilletjes hoop je toch te winnen. En als je zelf weet dat je kreidler er in betere staat is dan een andere die meer stemmen heeft gekregen, dat bij diegene ook de lol er snel van af is. Helaas is hier weinig aan te doen.

Ik wil sommige mensen even tippen: Een duidelijke (grote) foto laat je kreidler er mooier uit zien dan een foto van een plaatje en dan onder de scanner of eentje die met paint in één klap is verkleind.

Plaats reactie