Technische problemen en oplossingen. Ook voor verslagen van motorblokrevisies - Questions and answers on technical problems and engine overhaul
-
Zatopek
- Berichten: 4896
- Lid geworden op: 08 feb 2005, 11:26
- Locatie: Egelze, diep in het zuiden
-
Gegeven waarderingen:
1 keer
-
Ontvangen waarderingen:
9 keren
#1
Bericht
door Zatopek » 20 jul 2007, 22:34
Hallo,
Staat er altijd bij een originele uitlaat met flensaansluiting dus met vaste bocht altijd op het achterstuk bij de uitlaatophanging 15.33.97 of hoeft dat niet per sé?
-
Michel
- Berichten: 1927
- Lid geworden op: 14 jan 2005, 22:04
-
Gegeven waarderingen:
29 keren
-
Ontvangen waarderingen:
23 keren
#3
Bericht
door Michel » 20 jul 2007, 23:36
Staat wel "verplicht" op de Zwitserse pijpen.
-
Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60282
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
-
Gegeven waarderingen:
951 keren
-
Ontvangen waarderingen:
2254 keren
#4
Bericht
door Enzo-tvdzijden » 21 jul 2007, 06:59
Michel schreef:Staat wel "verplicht" op de Zwitserse pijpen.
Klopt, we gaan dus voor een Duitse pijp.
Enzo
-
Zatopek
- Berichten: 4896
- Lid geworden op: 08 feb 2005, 11:26
- Locatie: Egelze, diep in het zuiden
-
Gegeven waarderingen:
1 keer
-
Ontvangen waarderingen:
9 keren
#5
Bericht
door Zatopek » 21 jul 2007, 07:51
En zit er nog verschil in prstatie tussen de zwitserse pijpen met 15.33.97 en de duitse pijpen zonder?
-
dijk
- Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
- Berichten: 19179
- Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
-
Gegeven waarderingen:
481 keren
-
Ontvangen waarderingen:
64 keren
#6
Bericht
door dijk » 21 jul 2007, 09:21
Zatopek schreef:En zit er nog verschil in prstatie tussen de zwitserse pijpen met 15.33.97 en de duitse pijpen zonder?
niet dus
-
nozems
- Berichten: 10471
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
-
Gegeven waarderingen:
237 keren
-
Ontvangen waarderingen:
223 keren
#7
Bericht
door nozems » 21 jul 2007, 10:28
jazeker
je weet hoe de mijne rijdt en dat doet ie niet met een zwitserse pijp hoor
maar verwacht alsjeblieft geen wonderen van een standaard RS
(je lijkt mij wel)
als ie al de 85 kan halen of meer is dat gewoon heel mooi meegenomen bij een standaard RS
-
Zatopek
- Berichten: 4896
- Lid geworden op: 08 feb 2005, 11:26
- Locatie: Egelze, diep in het zuiden
-
Gegeven waarderingen:
1 keer
-
Ontvangen waarderingen:
9 keren
#8
Bericht
door Zatopek » 21 jul 2007, 10:32
Wat is het nou? Wel of geen verschil..............
-
dijk
- Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
- Berichten: 19179
- Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
-
Gegeven waarderingen:
481 keren
-
Ontvangen waarderingen:
64 keren
#9
Bericht
door dijk » 21 jul 2007, 11:02
Zatopek schreef: Wat is het nou? Wel of geen verschil..............
een zwitserse is iets geknepen zal echt niet veel uit maken.
-
Zatopek
- Berichten: 4896
- Lid geworden op: 08 feb 2005, 11:26
- Locatie: Egelze, diep in het zuiden
-
Gegeven waarderingen:
1 keer
-
Ontvangen waarderingen:
9 keren
#10
Bericht
door Zatopek » 21 jul 2007, 11:04
dijk schreef:Zatopek schreef: Wat is het nou? Wel of geen verschil..............
een zwitserse is iets geknepen zal echt niet veel uit maken.
Dank je! Ik heb geloof ik 5 zwitserse pijpen en 1 duitser................
-
Andy
- Berichten: 10275
- Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
- Locatie: heemskerk
-
Gegeven waarderingen:
0
-
Ontvangen waarderingen:
332 keren
#11
Bericht
door Andy » 21 jul 2007, 13:05
Er zitten (om het ingewikkelder te maken) in je demper schotjes die kun je openen en dicht maken, daarmee kun je wel wat afstellen maar verwacht geen 20km xtre snelheid.
Kan wel iets beter laten lopen.
Je krijgt er wel vieze handen van
Andy,
-
Melvin
- Berichten: 8274
- Lid geworden op: 30 mei 2003, 16:32
- Locatie: Gelderland
-
Gegeven waarderingen:
46 keren
-
Ontvangen waarderingen:
121 keren
#12
Bericht
door Melvin » 22 jul 2007, 06:38
het schot met de 9 gaten kan oook op een iets andere plek zitten. Dit scheelt enorm in het karakter van de motor. De originele tm pijpjes met vaste bocht en tuit (15-33-97) lopen niet op een 6.3. Niet boven de 80 uit te krijgen. wel heel snel trekken bij lage toerentallen. maar boven de 7000 houd het gewoon op. (heb 2 originele tm pijpen geprobeerd op de 6.3, terwijl die met een duitse rs pijp zo 90 loopt)
-
Zatopek
- Berichten: 4896
- Lid geworden op: 08 feb 2005, 11:26
- Locatie: Egelze, diep in het zuiden
-
Gegeven waarderingen:
1 keer
-
Ontvangen waarderingen:
9 keren
#13
Bericht
door Zatopek » 22 jul 2007, 09:13
Melvin schreef:het schot met de 9 gaten kan oook op een iets andere plek zitten. Dit scheelt enorm in het karakter van de motor. De originele tm pijpjes met vaste bocht en tuit (15-33-97) lopen niet op een 6.3. Niet boven de 80 uit te krijgen. wel heel snel trekken bij lage toerentallen. maar boven de 7000 houd het gewoon op. (heb 2 originele tm pijpen geprobeerd op de 6.3, terwijl die met een duitse rs pijp zo 90 loopt)
Schot met de 9 gaten??? Leg eens uit Melvin.......
-
Melvin
- Berichten: 8274
- Lid geworden op: 30 mei 2003, 16:32
- Locatie: Gelderland
-
Gegeven waarderingen:
46 keren
-
Ontvangen waarderingen:
121 keren
#14
Bericht
door Melvin » 24 jul 2007, 09:16
in de originele uitlaat zit een schot bij het gedeelte waar de uitlaat taps gaat toelopen. Haal het potje er maar is af en kijk er is in. Kijk dan gelijk of die gaten niet dichtgekoolt zitten. het zijn er trouwens 8
-
Zatopek
- Berichten: 4896
- Lid geworden op: 08 feb 2005, 11:26
- Locatie: Egelze, diep in het zuiden
-
Gegeven waarderingen:
1 keer
-
Ontvangen waarderingen:
9 keren
#15
Bericht
door Zatopek » 24 jul 2007, 09:20
Melvin schreef:in de originele uitlaat zit een schot bij het gedeelte waar de uitlaat taps gaat toelopen. Haal het potje er maar is af en kijk er is in. Kijk dan gelijk of die gaten niet dichtgekoolt zitten. het zijn er trouwens 8
Ja, nou je het zegt........... kan het me herinneren. Ik heb trouwens 4 van mijn 5 originele uitlaten onlangs ontkoold met caustic soda. Alles is brandschoon.